۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

نمادها و سمبلها

نمادها و سمبلها


بلبل از فیض گل آموخت سخن ورنه نبود این همه قول و غزل تعبیه در منقارش

از اواخر قرن بیستم تفکرات زیرکانهای در پهنه بازار پوشاک در جهان، شروع به فعالیت کرد؛ و این تفکر چیزی نبوده است جز فروختن "مارک" به خریدار. اگر کمی بر روی این مطلب تامل کنیم، خواهیم دید که امروزه روز، اجناسی که دارای مارکهای معروف جهانی میباشند، بسیار گرانتر از همان اجناس بدون مارک هستند.


شرکتهای دارنده "مارک" میلیاردها دلار صرف تبلیغات مارک خود میکنند تا عموم مردم، فلان مارک را در ذهن "معتبر، با کیفیت و گرانتر از بقیه بدانند" که البته جای دارد به چنین ذهنهای فعال و زیرکی تبریک گفت. اما در همین راستا شبکه منفی نیز با استفاده از همین ترفند، تبلیغات گستردهای را بر روی مارکها، نمادها و اشکال با نفوذ و با مفهوم خود صورت داده است.


در مورد "مُد" نیزبه همان اندازه که شرکتهای بزرگ تولیدی پوشاک از آن استفاده میکنند، شبکه منفی و یا به عبارتی زیر مجموعهای شبکه منفی (یعنی گروههای شیطانپرستی) نیز بسیار زیرکانه از آن در جهات و اهداف خود استفاده کرده و سود میجویند؛ از طرفی با رجوع کردن به صفحات تاریخ میتوانیم به وضوح، استفاده انسان از زیورآلات و سنگهای قیمتی، (همچون طلا و نقره) را مشاهده کنیم، چنان که حتی در کتب دینی، همچون انجیل نیز ما به آیاتی برخورد میکنیم که نشاندهنده استفاده انسان از دیرباز از این موارد بوده است.


(انجیل (خروج. باب32، آیه2) و (پیدایش. باب 24، آیه22)). همانطور که در فوق گفته شد تاریخچه استفاده از زیورآلات به بیش از چند قرن میرسد؛ اما نکته جالبی که در این میان وجود داشته این است که در قدیم افراد بسته به نوع طبقه اجتماعی، فرهنگی و منسب خود از این زیورآلات استفاده میکردند. به عنوان مثال؛ اگر کسی را میدیدید که در بینی، زبان و ابروی خود دارای حلقه بود، میتوانستید متوجه این مطلب بشوید که آن فرد یک "برده" است.


در مناطق خاصی، از این زیورآلات به صورت بومی نیز استفاده میکردند، به عنوان مثال؛ سوراخ کردن لب پایین و بکار بردن حلقه در لب بیشتر در نواحی بینالنهرین مورد استفاده قرار میگرفته است. بکار گرفتن حلقه در زبان بیشتر از آداب و رسوم قومهای "استک" در آمریکا و همچنین بتپرستان بوده است. اگر گذر کوتاهی نیز بخواهیم بر تاریخچه "خالکوبی و تتو" داشته باشیم، بیگمان متوجه خواهیم شد که تمامی اشکال و نمادهایی که در این خصوص مورد استفاده قرار میگرفته، صرفاً رابطه مستقیمی با مرتبه، مقام، منسب و منسک افراد در جامعه داشته است.


حال اگر کمی در این برهه از زمان که ما در حرکت هستیم، بیاندیشیم؛ همان طور که در ابتدای بحث گفته شد، خواهیم دید که شبکه منفی و یا به عبارتی زیرمجموعههای شبکه منفی (که متشکل از گروههای شیطانپرستی هستند،) از این ابزار (خالکوبی، تتو، مُد، مارک و غیره) استفاده تبلیغاتی میکنند؛ و بواسطه رساندن پیامها و مطالب خود از طریق استفاده از نمادها، اشکال و سمبلهای خاص بر روی "مُد" و "مارک" و نفوذ فرهنگی بر روی جوامع، سعی در برنامهریزی کردن ذهن افراد و تحریکپذیری ذهن در مقابل این علائم میکنند. امروزه بیش از 7000 مدل خالکوبی و تتو از سوی گروههای شیطانپرستی در سطح جهان رواج پیدا کرده است. با گذشت زمان به تعداد افرادی که دارای علامت و مارک بر روی بدن خود هستند، افزوده میشود. اکثر این علائم نشاندهنده تعلق فرد به گروه یا گروههای خاصی است که در این میان علائم گروههای شیطانپرستی بیش از همه به چشم میخورد.

انجیل (لاویان.باب19 آیه28): بدن خود را به "جهت مرده" داغ نکنید و هیچ نشان بر خود قرار ندهید.

مجموعهای متشکل از نمادها، سمبلها، اشکال، مواد مورد استفاده در مراسم مذهبی شیطانپرستان، مراسم دعانویسی و دیگر موارد بصورت مشهود جمعآوری شده است.


خوشا دلی که مدام از پی نظر نرود به هر طرف که بخوانندش بی خبر نرود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر